Infokeskus
Turuülevaated
Kinnisvara statistika
Kasulikud lingid
Õppimisvõimalused
Tööpakkumised
Koolitused
Atesteerimised
Artiklid
Foorum
 

Jata soov

Soovid kinnisvara myya?

Spordimaailm

KoduKauniks

Artikkel  « tagasi
Koduvalve ja haldus – kui mõistlikud?
17. oktoober 2005
Äripäev
Kristina Vaksmaa
tarbijakaitseamet

Juhtumite sagenemine, kus eluaset soetavad inimesed pannakse lisateenuste (nt koduvalve, järgmiseks võib-olla sideteenus) ostmise näol sundseisu, on äärmiselt tõsine. Tarbijad, kellel tekivad korterit ostes probleemid lepingusse lisatud teenustega, mida nad osta ei soovi, on keerulises situatsioonis. Samas sõltub palju ostjate teavitamisest. Kõik ostutingimused ning võimalikud lisateenused peavad olema tarbijale selged enne tehingut, et langetada teadlik valik. Valve- või haldusteenuse ostmine koos korteriga võib olenevalt teavitamisest olla tarbija teadlik otsus. Võib ka mitte olla.

Võlaõigusseadus (§ 42) sätestab, et lepingus, mille teine pool on tarbija, on ebamõistlikult kahjustav tüüptingimus, kui nähakse ette tarbija kohustus lisaks kokkulepitule täiendavalt vastu võtta tellimata asju või teenuseid. Samuti sätestab võlaõigusseadus, et kui tarbijale nähakse ette sõlmida kolmanda isikuga lisaks muu leping, siis peab see olema mõistlik, arvestades selle lepingu seost tüüptingimusega lepinguga. Küsimus on hinnangus: kuivõrd mõistlik on nõuda korteri ostmisel ka koduvalveteenuse lepingu sõlmimist, kui möödapääsmatu on halduslepingu sõlmimine? Igal juhul soovitame sellises situatsioonis tarbijakaitseameti poole pöörduda. Teatud vaidlusi saab lahendada aga ainult kohtus.