Infokeskus
Turuülevaated
Kinnisvara statistika
Kasulikud lingid
Õppimisvõimalused
Tööpakkumised
Koolitused
Atesteerimised
Artiklid
Foorum
 

Soovid kinnisvara myya?

Spordimaailm

Jata soov

KoduKauniks

Artikkel  « tagasi
Tark ehitaja ostab kauba hooaja allahindlustelt
07. aprill 2006
Eesti Päevaleht
Signe Kalberg
Sooduskampaaniate ajal võib osad ehituskaubad kätte saada ligi poole odavamalt. Kui on aega ja kannatust ning suur soov ehitusmaterjalide pealt raha kokku hoida, tasub oodata sooduspakkumisi.

Erinevatele kaupadele tehakse soodushindu aastaringselt, kindlasti on hinnad madalamad ehitushooaja alguses ja lõpus.
“Kui on vaja midagi osta, tuleb kõigepealt uurida, kas firma teeb sooduspakkumisi või ehk on tulemas mõni kampaania,” soovitab Harjumaa elanik Andres Kaasik. Tema ootas nimme aknatootja sünnipäevakuu sooduspakkumist märtsis kui allahindlused olid kuni 45%.
Puumarket AS turundusspetsialist Merike Rivik ütleb, et ulatuslikumad kampaaniad kaasnevad neil ehitustegevuse hoogustumisega kevadel – aprilli algusest mai lõpuni. Teine suurem kampaania on sügisel – septembri algusest oktoobri lõpuni. Vajadusel korraldatakse toodetele ka soodushindadega lõpu-müüke, kuigi seismajäänud kaupa üldjuhul pole. Enam tehakse kampaaniapakkumisi ehitussegudele, soojustus- ja katusekattematerjalidele.

Maxit Estonia AS turundusjuht Ivar Veerus märgib, et allahindluskampaaniad on osa turundustegevusest. Suurematel ehitusmaterjalide kauplustel on müüki edendavad väljaanded ja peamine allahindluse põhjus on soov pääseda kaupluste reklaamiväljundisse. “Võimalus oma tootele tähelepanu tõmmata on atraktiivne hind,” tunnistab Veerus.
Kampaaniad kestavad 3 kuud
Hinnakampaania kestvus on tavaliselt 2-3 kuud, soodustus on 5-15%. Soodushinnaga on eel-kõige jaemüügis suure osakaaluga tooted nagu pahtlid, plaatimis- ja põrandasegud.
Fibo plokkide ja müürisegude puhul on Veeruse sõnul oluline stabiilne hind, mis Maxitil on kehtestatud aastaks. “Pole mõistlik kui ehitusfirma peab põhitegevuse asemel otsima hetkel parimat pakkumist. Ploki turuhind on teada, mis tagab kindluse, et tellijale esitatud eel-arve materjalide hinna muutumise pärast rebenema ei hakka. Selles sektoris me allahindluskampaaniaid ei tee,” selgitab ta.
Devest AS turundusdirektori Kirke Kirsme sõnul korraldab Ehitusmarket sooduspakkumisi igal kuul. Sellele pöörab rohkem tähelepanu eraehitaja. Sooduspakkumised töötatakse välja koostöös hankijatega vastavalt hooajale. Pakkumised on enamasti 15-25% tavahindadest madalamad.
Lisaks igakuistele soodustustele korraldatakse ka kliendipäevi, mil soodustused ulatuvad kohati 30-40%-ni.